მოდიოდა ნინო მთებით


სასწავლო პროექტის გემა
სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ციცინო გობაძე,მაყვალა კახაძე
რაიონი
წალკა
სკოლა
გუმბათის საჯარო
ქალაქი

თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
პროექტი:  მოდიოდა ნინო მთებით
თემის შინაარსი
მოსწავლეებს გავაცნობთ ანა კალანდაძეს და მის შემოქმედებას, ასევე შეისწავლიან საქართველოში ქრისტიანული რელიგიის გავრცელებას, ისტორიულ სამცხე-ჯავახეთს, საიდანაც შემოვიდა წმინდა ნინო.
მოსწავლეებს ვთხოვთ შეარჩიონ ანა კალანდაძის ლექსები და მოემზადონ მხატვრული კითხვისათვის,
მოვაწყობთ ექსკურსიას მესხეთ-ჯავახეთში, გზადაგზა წავიკითხავთ ლექსებს. მოსწავლეები დაწერენ ექსკურსიის შთაბეჭდილებებს.
საგანი
ქართული ლიტერატურა _ მასწავლებელი ციცინო გობაძე.
ისტორია _ მასწავლებელი მაყვალა კახაძე
დონე/კლასი  
საბაზო,   VIII-IX
განხორციელების დროის ჩარჩო
2014 წლის მაისი-ივნისი სამი კვირა
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
ქართ. VIII. 1. მოსწავლეს შეუძლია კონკრეტულ საკითხებზე მსჯელობის მოსმენა და საკუთარი თვალსაზრისის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
ქართ. VIII. 2. მოსწავლეს შეუძლია  ორატორის გამოსვლის მოსმენა და მისი შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით. 

ქართ. VIII. 12. მოსწავლეს შეუძლია ენობრივ-გრამატიკული სტრუქტურებისა და ხერხების მართებულად გამოყენება სხვადასხვა სახის ტექსტების შესაქმნელად.
ქართ. VIII. 13. მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ეფექტური ორგანიზებისათვის.
  ქართ. IX. 8. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
ქართ. IX. 11. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ფორმისა და სტილის შერჩევა მიზნისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.
ქართ. IX. 12. მოსწავლეს შეუძლია დაიცვას წერილო-ბითი ტექსტის სტრუქტურა და ენობრივი ნორმები.
ისტ.VIII.1. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშირს ფაქტებდა მოვლენებ  შესაბამის ისტორიულ ეპოქებთან.
ისტ.VIII.15. მოსწავლეს შეუძლია  მსოფლიოში არსებული რელიგიური სისტემების კლასიფიცირება და მათ შორის არსებულ მსგავსებებისა და განსხვავებების გააზრება.
ისტ.VIII.18.  მოსწავლეს შეუძლია საზოგადოების კულტურის საფუძვლების კვლევა.
ისტ.IX.1.   მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს საქართველოს ისტორიულ-ეთნოგრაფიული
მხარეები და გაანალიზოს  ამ      მხარეების საზღვრების ისტორიული პროცესებით განპირობებული  ცვალებადობა.
ისტ.IX.6. მოსწავლეს შეუძლია  მსჯელობა საქართველოში არსებული რელიგიებისა და მათი აქ გავრცელების ისტორიული მიზეზების შესახებ.

ისტ.IX.7. მოსწავლეს შეუძლია   მსჯელობა ქართულ კულტურ სხვადასხვა დარგის ჩამოყალიბებისა და  განვითარების შესახებ.


პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
ქართული ლიტერატურა: მოსწავლეები შეისწავლიან ანა კალანდაძის ლექსებს, მოინახულებენ ჯავახეთის ზეგანს, წაიკითხავენ ლექსს \\’ მოდიოდა ნინო მთებით“, მოინახულებენ ვარძიას: აქაც წაიკითხავენ ლექსებს, მოინახულებენ ხერთვისის ციხეს და დაუკავშირებენ მას ვეფხისტყაოსანში შესწავლილ ქაჯეთის ციხეს. დაწერენ ექსკურსიის შთაბეჭდილებებს.
ისტორია: მოსწავლეები შეისწავლიან ქრისტიანული რელიგიის გავრცელებას საქართველოში, შეისწავლიან ვარძიის დაარსებას, მის მნიშველობას, საქართველოს ციხეებსა და კულტურის ძეგლებს, მოინახულებენ ჯავახეთის ზეგანს, ვარძიას, ხერთვისს.
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
რომელ ისტორიულ მოვლენებს მიუძღვნა ანა კალანდაძემ ლექსები: „მოდიოდა ნინო მთებით“, „ფეხი დამადგით“.
თემატური კითხვები
ანა კალანდაძის რომელი ლექსები შვისწავლეთ? რომელი ლექსის მიხედვითაა შექმნილი სიმღერა  „ქარი გიმღერის ნანასა“.
შინაარსობრივი კითხვები
სად დაიბადა ანა კალანდაძე? როდის გარდაიცვალა? სად არის დაკრძალული?
რომელ ნაწარმოებში გვხვდება ქაჯეთის ციხე? რითი ჰგავს ხერთვისი ქაჯეთის ციხეს?

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ








მოსწავლეებს შევარჩევინებ ლექსებს , წავაკითხებ მხატვრულად და ერთმანეთს შევაფასებინებ გამზადებული სქემის მიხედვით, ანუ გავაკეთებ თანატოლთა შეფასებას.


პროექტის მიმდინარეობის დროს შევადგენ შეფასების რუბრიკას,რითაც დავაკვირდები მოსწავლეთა პროგრესს
პროექტის დასრულების ბოლოს დავაწერინებ მოსწავლეებსესეს : „ექსკურსიის შთაბეჭდილებები“ და შევაფასებ რუბრიკით
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
თანატოლთა შეფასება მხატვრული კითხვის დროს
კითხულობს გამომეტყველებით
იყენებს ჟესტებს,მიმიკებს
არ უშვებს ენობრივ შეცდომებს
ცვლის შესაბამისად ხმის ტემპს
5
4
3
5
4
3
5
4
3
5
4
3
მოსწავლეთა შეფასება პროექტის  მიმდინარეობის დროს

მსჯელობს და აანალიზებს ინფორმაციას
კითხულობს ლექსს მხატვრულად
აკავშირებს ლექსებს ისტორიულ მოვლენებთან
I _ კვირა
3
2
1
3
2
1
3
2
1
II _ კვირა
3
2
1
3
2
1
3
2
1
III _ კვირა
3
2
1
3
2
1
3
2
1
ესეს შეფასების კრიტერიუმი

სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
უნდა იცოდნენ ლექსის მხატვრული კითხვა, სასვენი ნიშნების დანიშნულება, იცნობდნენ ანა კალანდაძეს. იცოდნენ „ვეფხისტყაოსნის“ შინაარსი.
სასწავლო პროცედურები
სასწავლო ციკლის ზუსტი აღწერა - მოსწავლეთა მიერ შესრულებული აქტივობების მასშტაბები და თანმიმდევრობა, მოსწავლეთა ჩართულობის აღწერა სწავლის პროცესის დაგეგმვაში.
აქტივობები
1.        ანა კალანდაძის პოეზიის გაცნობა. „ვეფხისტყაოსნის“შინაარსი.
2.        ისტორიული კვლევა,რელიგიის გავრცელება საქართველიში, საქართელოს ისტორიული  ძეგლები სამცხე-ჯავახეთში.
3.        ექსურსიის გეგმისა და მარშრუტის შედგენა:
4.        ექსკურსია;
5.        შთაბეჭდილებების დაწერა.








ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 ინტერნეტკავშირი

ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე


ბეჭდვითი მასალები
ანა კალანდაძე პოეზია
ინვენტარი/მასალები
მიკროავტობუსი
ინტერნეტრესურსები

სხვა რესურსები














No comments:

Post a Comment