ჩვენ დავბრუნდებით _აფხაზეთი ჩვენი ტკივილია!

სასწავლო პროექტის გეგმა

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ციცინო გობაძე
რაიონი
წალკა
სკოლა
გუმბათის საჯარო
ქალაქი

თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
,,ჩვენ დავბრუნდებით“, _ ეძღვნება აფხაზეთის ომს და მის შედეგებს.
თემის შინაარსი
 მოსწავლეებმა შეისწავლეს ნუგზარ შატაიძის მოთხრობა ,,მოგზაურობა აფრიკაში“, ნაწარმოების მთავარი სათქმელი და აფხაზეთის ომის შედეგები რომ  ცხადი გახდეს მათთვის, ამ მიზნით ვაჩვენებთ  საზოგადოებრივი არხის 2006 წელს გადაღებულ დოკუმენტურ ფილმროგორ დაეცა სოხუმი“.( ავტორი მიხეილ ბასილაძე. რეჟისორი: ლევან ახობაძე). ფილმის ჩვენების შემდეგ გავმართავთ დისკუსიას: ,,აფხაზეთი ჩვენი ტკივილია“, მივცემთ  დასაწერად ესეს: ,,ჩვენ დავბრუნდებით“
საგანი
ქართული ლიტერატურა _მასწავლებელი ციცინო გობაძე.
ისტორია _ მასწავლებელი მაყვალა კახაძე.
დონე/კლასი  
 IX – X კლასეწბი
განხორციელების დროის ჩარჩო
2014 წელი 15_ 19 დეკემბერი.
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
ქართ. IX. 1. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და აუდიტორიის წინაშე წარმოადგინოს  სხვადასხვა თვალსაზრისი სადავო ან პრობლემურ საკითხზე.
ქართ. IX. 2. მოსწავლეს შეუძლია დისკუსიის მონაწილეთა მეტყველების მოსმენა და შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.

ქართ. IX. 5. მოსწავლეს შეუძლია  დისკუსიისა და კამათის სტრატეგიების გამოყენება.
ქართ. IX. 6. მოსწავლეს შეუძლია პრობლემურ ან სადავო საკითხებზე სხვადასხვა თვალსაზრისის შემცველი მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
ქართ. IX. 9. მოსწავლეს შეუძლია სადავო ან პრობლემურ საკითხებზე საკუთარი თვალსაზრისის წერილობით გადმოცემა; მოცემულ საკითხზე განსხვავებული შეხედულებების შეჯამება.
ქართ. X. 2. კამათის დროს მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს  შესაბამის ტაქტიკას და დაიცვას სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმები.

ქართ. X. 3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამო-სვლისას მოსწავლეს შეუძ-ლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერე-ბელი ხერხების გამოყენება.

ქართ. X. 16. მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ორგანიზებისათვის.
ქართ. X. 9. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოების გაანალიზება.

მოქ.IX.8.  მოსწავლეს შეუძლია  საზოგადოებაში მშვიდობიანი თანაარსებობის საფუძვლებისა და პირობების კვლევა.
ისტ.IX.1.   მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს საქართველოს ისტორიულ-ეთნოგრაფიული მხარეები და გაანალიზოს  ამ      მხარეების საზღვრების ისტორიული პროცესებით განპირობებული  ცვალებადობა.
ისტ.IX.4. მოსწავლეს შეუძლია  საქართველოში სოციალურ ურთიერთობებ ისტორიის კვლევა.

ისტ.IX.5. მოსწავლეს შეუძლია  აანალიზს საგარეო და საშინაო ფაქტორების გავლენა ქართული სახელმწიფოს წარმოშობასა და განვითარებაზე.

ისტ.X.4. მოსწავლეს შეუძლია  გაანალიზს და შეაფასს  ისტორიული მოვლენის განსხვავებულ ინტერპრეტაციები.

ისტ.X.5. მოსწავლეს შეუძლია   ისტორიული წყაროების კლასიფიცირება.
ისტ.X.8. მოსწავლეს შეუძლია   ისტორიულ თემ დაწერა.
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
მოსწავლეები გააანალიზებენ აფხაზეთის ომის მიზეზებს, იმსჯელებენ მის შედეგებზე,  გააცნობიერებენ იმ ადამიანების პრობლემებს, რომლებიც ამ ომმა უსახლკაროდ დატოვა, გამოთქვამენ საკუთარ მოსაზრებებს ქვეყნის მომავალზე,
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
რა იცით აფხაზეთის ომის შესახებ?
თემატური კითხვები
რომელი ეროვნების ხალხი ცხოვრობდა აფხაზეთში ომამდე?
შინაარსობრივი კითხვები
როგორი ცხოვრება ჰქონდა მოთხრობის მთავარ გმირს ომამდე?
ხვდება თუ არა ბიჭს აფხაზეთში სიკეთე? ამით რისი თქმა უნდა ავტორს?




შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
შეფასება მოხდება განმსაზღვრელი და განმავითარებელი.განმსაზღვრელი შეფასება გაკეთდება შეფასების კრიტერიუმების მიხედვით.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
მოსწავლეებს წაკითხული უნდა ჰქონდეთ ნუგზარ შატაიძის ,,მოგზაურობა აფრიკაში“ და ისტორიაში აფხაზეთის ომი.
სასწავლო პროცედურები
ატივობაI მივსცემთ მოსწავლეებს წასაკითხად ნუგზარ შატაიძის მოთხრობას,,მოგზაურობა აფრიკაში“
აქტივობაII  მასწავლებლებთან ერთად ვნახავთ  ფილმს.
აქტივობა III. ჩავატარებთ დისკუსიას .
აქტივობა IV. მივსცემთ საშინაო დავალებას .ესე: ,,ჩვენ დავბრუნდებით“







სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 
 ინტერნეტკავშირი

 პროექტორი


 ვიდეოკამერა
   



ბეჭდვითი მასალები
IX  კლასის სახელმძღვანელო: ,,ქართული ენა და ლიტერატურა“ ავტორი ვ. როდონაია.
IX  კლასის საქართველოს ისტორია, ავტორი: ნ.ასათიანი, მ.ლორთქიფანიძე
ინვენტარი/მასალები
დაფა, ცარცი, თაბახი.
ინტერნეტრესურსები

სხვა რესურსები
მასწავლებლები



შეფასების კრიტერიუმები:
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა

მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
2
მსჯელობს არგუმენტირებულად
2
აკეთებს დასკვნებს
2
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
2
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
2

ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა

მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
3
გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
3
მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
4

ტექსტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკა


ტექსტში ახარისხებს ინფორმაციას
2
ამოიწერს/მონიშნავს და განმარტავს მთავარ სიტყვებს/ცნებებს
3
ტექსტის დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს სქემებს, დიაგრამბს, აზრობრივ რუკებს
3
მსჯელობს და აკეთებს შესაბამის დასკვნებს
4

ვიდეო იხილეთ აქ:



No comments:

Post a Comment